Mindworld
Ik heb kort gewerkt aan een game dev project voor een Half-Life mod genaamd Mindworld. Hiervoor heb ik voor een level-design verschillende omgevingen concept art gemaakt.
Ik heb kort gewerkt aan een game dev project voor een Half-Life mod genaamd Mindworld. Hiervoor heb ik voor een level-design verschillende omgevingen concept art gemaakt.
I shortly worked on a game project, a Half-Life mod called Mindworld. For this I created some environmental concept art for a level design.
Concept art voor een game concept wat ik bedacht over een elfjes wereld.
Game assets voor een spel door Binary Pulsar Studio
Op verschillende tijden heb ik meegedaan met de Global Game Jam: samen met een team maak je in een weekend een game (of poogd dat te doen).
In 2016 nam ik deel aan de Global Game Jam samen met docenten/medewerkers van de Hanzehogeschool (Game Design afdeling). We hebben een game gemaakt over Romeo, die moet dansen om Juliet te versieren en daarnaast ook door de levels heen te gaan die de rest van het verhaal van Romeo & Juliet afbeelden. Deze game jam was 2 dagen lang, dus er was geen tijd om de art te polishen, maar ik heb er wel veel plezier in gehad en ervaring aan over gehouden!
Tijdens een game jam sessie met collega’s/vrienden hebben we een game gemaakt met een ‘indianen’ thema. Dit zijn een paar assets die ik er voor maakte.
In 2017 deden we weer mee vanuit de Hanzehogeschool en hebben we een game gemaakt met octopussen die bootjes moeten pakken voor hun grote baas.
En de laatste keer was alweer in 2018, waarbij we een game maakten met een ziekenhuis-thema
Gemaakt voor een game concept door Gamefoqus.
schetsen die ik maakte voor een gameconcept door Gamefoqus
Hier in de ontwikkels-stage, het maken van een bewegend uitgewerkt dier.
These are some concept art for a concept I thought of about a game about fairies.
Just2Play/JustFormats asked me to illustrate a number of small illustrations to be used in the Expeditie Robinson (also known as ‘Survivor’ in other countries) boardgame that they are publishing.
More info about the boardgame can be found on the Just2Play website!
Cave Pilot 55 is a boardgame created by Kwatta Games. It was produced with the help of a Kickstarter campaign!
In Cave Pilot 55 players race their sophisticated technological bat planes through a cave full of obstacles and challenges.
The art/illustrations made by me below are only a selection of the available cards.
Want to know more about Cave Pilot 55 or get updated about it? Check out their website!
And these assets were made later in 2015
Made for a game concept by GameFoqus
On several occassions I joined the Global Game Jam, this is a worldwide event where people try to make a game within a weekend.
In 2016 I participated in the Global Game Jam together with teachers/lecturers from the Hanzehogeschool. We made a game about Romeo & Juliet. Romeo had to dance his way around things to reach a certain goal (mostly to impress Juliet). A game jam is a short period of time, so none of this art was polished, but I had a lot of fun making it!
During a private game jam session in 2014 with colleagues/friends we made a game with a native american culture context. These are some of the assets I made for it.
In 2017 we made a fun game with octopusses that needed to catch boats for their boss.
And there was another game jam in 2018 that I went to with some colleagues, we created something health/hospital-themed.
Two hatchlings from a personal project I did about fantasy baby animals / character design.
Isometric buildings for a game (which was unfortunately never released).
I get mails sometimes asking if I can produce more of these, unfortunately I don’t take on any commissions at the moment. They are free to use for non-commercial uses like prototyping and such, but this is the only resolution you can get them in (just to print out so to say).
Character designs for a farm race game by Gamefoqus
A development stage from top down view of the chicken